Орієнтовні
вимоги до виконання письмових робіт і перевірки зошитів з
природничо-математичних дисциплін
у
5—11-х класах
1.Види
письмових робіт
Основними видами класних і домашніх
письмових робіт з природничо-математичних дисциплін є:
•розв'язування задач і вправ з
математики, фізики, хімії, біології, географії;
•оформлення результатів виконання
лабораторних, практичних робіт (відповідно до навчальних програм);
•складання таблиць, схем, написання
рефератів тощо;
•записи результатів спостережень за
природними явищами, що здійснюються у процесі вивчення природознавства,
біології географії, фізики;
•самостійні та контрольні роботи.
2.Кількість
тематичних контрольних робіт
2.1.Враховуючи можливості вчителя
упродовж вивчення теми виявляти рівень засвоєння програмного матеріалу засобами
навчальних письмових робіт і усних відповідей учнів, доцільно проводити таку
кількість тематичних контрольних робіт з математики:
Предмети
|
Кількість
тематичних письмових (контрольних) робіт
на
рік за класами
|
||||||
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
|
Математика
|
13
|
13
|
|||||
Алгебра
|
9
|
8
|
8
|
7
|
6
|
||
Геометрія
|
5
|
7
|
5
|
6
|
8
|
2.2.Тематичне оцінювання з фізики,
хімії, біології, географії проводиться у різних формах по завершенню вивчення
навчальної теми або її частин, згідно з переліком тем для тематичного
оцінювання навчальних досягнень учнів. При цьому одна письмова тематична
контрольна робота на семестр є обов'язковою. 2.3. Для запобігання
перевантаження учнів, час проведення тематичних (контрольних) робіт
визначається загальношкільним графіком, складеним заступником директора
навчального закладу за погодженням з учителями. Упродовж одного дня учні можуть
виконувати письмову тематичну (контрольну) роботу тільки з однієї дисципліни, а
протягом тижня — не більше ніж з трьох. Під час планування тематичних робіт у
кожному класі необхідно передбачити їх рівномірний розподіл протягом усього
семестру, не допускаючи накопичення письмових (контрольних) робіт наприкінці
семестру, навчального року.
3. Кількість і призначення
учнівських зошитів
Для виконання усіх видів письмових робіт
потрібно мати таку кількість зошитів:
•з математики:
5-6 класи — два зошити;
7-9 класи — два зошити з алгебри й один
з геометрії;
10-11 класи — один зошит з алгебри та
початків аналізу і один — для
інших видів письмових робіт;
•з природознавства, біології та
географії — по одному зошиту для виконання лабораторних, практичних робіт та
інших видів робіт;
•фізики та хімії — по два зошити: один
для класних і домашніх робіт, другий — для лабораторних і практичних робіт,
практикуму (основний зберігається в кабінеті протягом року);
•для контрольного тематичного оцінювання
з усіх дисциплін передбачаються окремі зошити чи аркуші, які зберігаються
протягом навчального року в загальноосвітньому навчальному закладі.
4.
Порядок перевірки письмових робіт
4.1.Зошити, в яких виконуються
навчальні класні і домашні роботи, перевіряються:
•у 5—6-х класах з математики — один раз
на тиждень;
•у 7—9-х класах з алгебри та геометрії —
один раз на два тижні;
•у 10—11-х класах з математики — двічі
на місяць.
4.2.Оцінка за ведення зошитів з
математики виставляється в класних журналах наприкінці вивчення кожної теми.
Інтерактивне навчання на практиці.
Вимоги до впровадження інтерактивного навчання.
Необхідно
провести вступне заняття, адже учні абсолютно не знайомі з подібними методами
роботи, що різко змінюють усталений стиль навчання. На цьому занятті слід:
по-перше, чітко і зрозуміло пояснити, що таке інтерактивне навчання, по-друге,
довести до відома учнів та опрацювати з ними правила роботи в групах, складені
у зрозумілій формі (практиці їх було розмножено і видано кожному учневі для
вклеювання в зошит):
Правила
для учнів:
Кожна думка важлива.
Не бійся висловитися!
Ми всі – партнери!
Обговорюємо сказане, а не людину!
Обдумав, сформулював, висловив!
Говори чітко, ясно, красиво!
Вислухав, висловився, вислухав!
Тільки обґрунтовані докази!
Вмій погодитися і не погодитися!
Важлива кожна роль.
Не бійся висловитися!
Ми всі – партнери!
Обговорюємо сказане, а не людину!
Обдумав, сформулював, висловив!
Говори чітко, ясно, красиво!
Вислухав, висловився, вислухав!
Тільки обґрунтовані докази!
Вмій погодитися і не погодитися!
Важлива кожна роль.
Без
доброзичливої атмосфери в колективі застосування інтерактивного навчання
неможливе, тому потрібно її створити і постійно підтримувати.
До кожного
заняття слід сумлінно готуватися. “Легке” за формою інтерактивне навчання
надзвичайно важке для вчителя, адже добитися дисципліни і уваги за рахунок
“сидіть тихо!” неможливо. Окрім того, потрібно спланувати впровадження, робити
його поступово. “Краще ретельно підготувати кілька інтерактивних занять у
навчальному році, ніж часто проводити похапцем підготовлені «ігри».
«В роботі повинні бути задіяні в тій чи іншій мірі всі учні». Справді,
сильні учні, а також особистості з високим рівнем контактності будуть проявляти
вищу активність, ніж замкнуті і слабкі. Проте слід постійно «втягувати» їх в роботу, створювати ситуації успіху. «Інтерактивні технології – не самоціль». Потрібно
постійно контролювати процес, досягнення поставлених цілей (вони повинні бути
чітко сформульовані і легко контрольовані), у випадку невдачі переглядати стратегію
і тактику роботи, шукати і виправляти недоліки.
Урок не повинен
бути перевантаженим інтерактивною роботою. Оптимально (з практики) – 1-2 методи
за урок.
Слід поєднувати
взаємонавчання з іншими методами роботи – самостійним пошуком, традиційними методами.
Неможливо
побудувати весь процес навчання виключно на інтерактивних методах. Це один з
багатьох прийомів, які допомагають досягнути мети і приносять результат тільки
в поєднанні з іншими.
Комментариев нет:
Отправить комментарий